Begini Contoh Surat Lamaran Kerja Teller Dalam Bahasa Inggris

Date Posted

Contoh surat lamaran kerja Bahasa Inggris ini kembali kami bagikan untuk membantu anda yang masih bingung saat akan membuat surat lamaran pekerjaan yang harus menggunakan bahasa Inggris, contoh surat lamaran di bawah ini adalah contoh surat yang pas buat anda yang akan melamar kerja sebagai teller di suatu bank.

Mendapatkan pekerjaan menjadi seorang teller di suatu bank adalah profesi pekerjaan yang memiliki banyak peminat, maka kemungkinan anda akan bersaing dengan banyak orang untuk mendapatkan posisi yang dibutuhkan oleh bank tersebut.

Jika anda sudah yakin untuk bersaing dengan kualifikasi yang dibutuhkan seorang teller yang sudah anda miliki, maka untuk tahap awal ini buat menarik pihak perusahaan atau perekrut dengan berkas lamaran yang baik salah satunya surat lamaran kerja yang akan menjadi kesan awal pihak perusahaan terhadap anda.

Contoh Surat Lamaran Kerja Sebagai Teller Bank Dalam Bahasa Inggris

Contoh Surat Lamaran Kerja Sebagai Teller Dalam Bahasa Inggris 


Indah Permata
15 Mawar indah
Jakarta, 87890
Cell: 0856-9511-9807
Email: permata@gmail.com

January 5, 2019


Mr. Budiono
Personal Manager
The Bank of Indonesia
142 Raya Merdeka
Jakarta Pusat, 14210

Dear Mr.Budiono:

I am pleased to present my job application for your consideration as a Bank Teller to the Bank of Indonesia. With a strong aspiration to provide quality customer service and a deep ability to handle cash transactions, I am convinced that I would become an asset to the Bank of Indonesia.

These following attributes make me an ideal candidate for this position:
  • Well versed in processing customer cash deposits and withdrawals; transfers, checks, money orders, traveler’s checks and bills and credit card payments.
  • Demonstrate the ability in calculating the cash accurately and quickly
  • Great knowledge in answering customer questions regarding their accounts
  • Highly skilled in recording transactions electronically and manually
  • Expert in recording all transactions quickly and accurately in accordance with the Bank’s policy

These capabilities combined with customer-focused approach would allow me to go beyond your expectations. I anticipate the opportunity to meet you and further deliver the value I could bring to The Bank of Indonesia. I will contact your office after a few days to follow-up and can be reached at 0856-9511-9807
Thank you for reviewing my application.



Sincerely,
(Signature)
Rena Renata


Semoga Contoh Surat Lamaran Kerja Bahasa Inggris di atas bisa membantu anda dalam membuat lamaran kerja untuk mendapatkan pekerjaan yang anda impikan. Semoga sukses.